V-ați întrebat vreodată de ce vă sunt afișate reclame care au ca subiect exact informația despre care abia ați căutat-o pe Google? Ați dat click pe o pagină de Facebook și apoi reclamele privind același tip de grup v-au invadat? Iată explicația fenomenului și modul în care îl puteți neutraliza.

Serviciile pe care le solicită clienții mei se îndreaptă de multe ori spre Facebook și protecția persoanei față de ”intruziunea agresivă” a rețelei în viața personală. Cele mai multe nemulțumiri privesc afișarea reclamelor publicitare cu legătură directă cu istoricul de căutare sau navigare online.

În 2016 Facebook a început să folosească un modul numit ”Audience network”, o aplicație software care urmărește comportamentul online al persoanelor pentru a afișa reclame ”pertinente”. Astfel, rețeaua de socializare are acum o rețea geamană dedicată strângerii de informații astfel încât reclamele afișate sa fie bazate pe subiectele care vă intereseaza. Nimic deosebit până aici: există mai multe aplicații care fac acest lucru. Diferența este că noul modul nu urmărește doar activitatea din cadrul platformei de socializare ci întreaga activitate din mediul online, fie că sunteți sau nu utilizator Facebook.

Astfel, când oferi informaţii precum numărul de telefon sau adresa de e-mail unei societăți comerciale, este posibil ca aceasta să le adauge într-o listă de clienţi care să corespundă profilului tău de Facebook.

De asemenea, promotorii folosesc diverse tehnologii (Facebook pixel) care îi ajută să afişeze reclame persoanelor care au vizitat site-ul lor web sau care au folosit aplicaţia de mobil. Afacerile şi organizaţiile pot încerca să se adreseze persoanelor care au desfăşurat activităţi în mediul online. Astfel, faţă de aplicaţiile şi serviciile Facebook, precum Instagram, se pot vedea reclame afişate de Facebook pe alte site-uri web, în alte aplicaţii şi televizoare conectate la Internet, dacă acestea folosesc produsele sale de publicitate.

Discuția privind aceasta nouă ”facilitate” care vine în sprijinul utilizatorilor după cum spun cei de la Facebook a dat naștere unor dezbateri intense printre internauți (despre care nu o sa vorbesc aici, scopul propus fiind cu totul altul). Cei de la Facebook explică întreaga filosofie aici: Audience Network.

Pașii de urmat pentru eliminarea ”afișării pertinente” sunt:

1. accesați modulul de configurare a reclamelor din contul dumneavoastră de utilizator folosind următorul link: https://www.facebook.com/settings?tab=ads&section=prefs&view

2. Editați fiecare paragraf din această secțiune în funcție de preferințele dvs, in special cel care se refera la activitatea pe site-urile web şi aplicaţiile utilizate în afara Facebook

Asta nu înseamnă că platforma de socializare încetează să vă urmărească fiecare mișcare din mediul online, fie că sunteți utilizator Facebook sau un simplu internaut. Afișarea reclamelor va continua, indiferent de opțiunile dumneavoastră, însă vor fi mult mai variate ca subiect.